Oklejanie samochodów krok po kroku

W biznesie dobrze jest wyróżniać się. Sprawić, by firma została zapamiętana, by jej oferta rzucała się w oczy, zapadała w pamięć. Internet, mimo swojej wszechobecności, nie jest bynajmniej jedynym sposobem na pozyskiwanie klientów. Okazuje się, że stare metody reklamowe, ale podane w nowym stylu, mogą z powodzeniem przekładać się na napływ klientów. W dodatku pozyskanych niewielkim kosztem, biorąc pod uwagę fakt, jak długo ta reklama będzie służyła. Wszak żywotność folii reklamowej szacować można na 5-7 lat.

Reklama na pojazdach firmowych

Samochody firmowe docierając do klienta, mijają po drodze setki, jeśli nie tysiące, innych wozów i przechodniów, pojawiają się w miastach, wsiach, przy przystankach komunikacji miejskiej, stoją na światłach czy w korkach. Żal nie wykorzystać takiej okazji i nie zaprezentować oferty firmy szerszej publiczności. Dlatego właśnie samochody firmowe oklejane są folią reklamową. Sposób ten, choć niedrogi, jest bardzo skuteczny. Sprawdza się doskonale w firmach świadczących usługi na rynkach lokalnych, gdzie faktycznie łatwo napotkać potencjalnego klienta.

Oklejanie samochodu folią – jak skutecznie zrobić?

Chociaż sama istota takiej formy reklamy jest prosta, to już jej wykonanie niekoniecznie. Liczy się tu bowiem koncepcja, użyty materiał, technika i jakość prac. W końcu uzyskany efekt ma przyciągać klientów, a nie być antyreklamą.

Jakie są więc najważniejsze kroki, by oklejanie samochodów firmowych przyniosło oczekiwany efekt?

  • Pomysł i koncepcja reklamowa. Pierwsza i najważniejsza rzecz, to odpowiedni przekaz. Musi on być zgodny z misją firmy, oczekiwaniami potencjalnych klientów oraz rozmiarami i budową samochodu. Jest tu bardzo szerokie pole do popisu dla specjalistów od marketingu i reklamy wizualnej. Wszak folia do oklejania samochodów to nie tylko hasło reklamowe i numer telefonu. Możliwość stosowania wysokiej jakości zdjęć i obrazów sprawia, że samochód może wyraźnie prezentować ofertę, jednocześnie rzucając się w oczy. Bardzo wdzięcznym polem do popisu są tu samochodu dostawcze. Dysponują bowiem dużą powierzchnią boczną i tylną, gdzie z powodzeniem można wkomponować atrakcyjne zdjęcia.
  • Kwestie techniczne. Ustalić należy rodzaj folii, sposób pokrycia samochodu oraz wiążące się z tym koszty. Wizualizacja jest tu bardzo pomocna, dzięki niej bowiem okazuje się, jak projekt reklamy będzie wpisany w bryłę samochodu. Po wycenie i ewentualnych korektach o możliwości finansowe klienta można przejść do części produkcyjnej.
  • Produkcja reklamy na folii. Skoro projekt jest zatwierdzony, można skierować go do produkcji. Po wykonaniu grafiki jest ona suszona, zabezpieczana, następnie zaś wycinana. Zlecenie zmierza więc ku finalizacji.
  • Proces nakładania folii na samochód. Zaczyna się on demontażem zbędnych elementów oraz dokładnym oczyszczeniu oklejanej powierzchni. Musi ona być czysta, sucha, odtłuszczona – takie warunki zapewniają, że klej będzie trzymał się dobrze i jednolicie. Ogrzana za pomocą opalarki folia staje się bardziej elastyczna, rozciągliwa. Wtedy właśnie możliwe jest jej dokładne przyklejenie do samochodu, w tym do wszystkich nierówności, zagięć i załamań. Przy nakładaniu używana jest tzw. rakla, wypychająca wszelkie bąbelki powietrza spod folii. W ten sposób zachowana jest jej gładkość i dokładne przyleganie. Kolejne ogrzanie folii – i jest ona utrwalona, klej zyskuje pełną przyczepność, kolejna reklama na samochodzie może ruszyć w miasto.