Co można reklamować na plandekach samochodowych?

Plandeki samochodowe to duże płachty materiału, które wykorzystuje się do ochrony towarów podczas transportu. Wykonane z odpornej na działanie czynników zewnętrznych oraz uszkodzenia mechaniczne tkaniny poliestrowej powlekanej obustronnie PCV i pokryte lakierem stanowią skuteczne zabezpieczenie przed wilgocią, brudem i pleśnią. Poza tym, że plandeki samochodowe pełnią funkcje użytkowe, bardzo często znajdują również zastosowanie w reklamie. Mianowicie okazuje się, że duże powierzchnie plandek można wykorzystać jako mobilną reklamę, dzięki której zwiększa się szansę na dotarcie do nowej grupy klientów. Jakie zalety ma taka reklama i czy warto w nią zainwestować? Sprawdź to w dalszej części artykułu.

Jak wygląda reklama zamieszczona na plandece samochodowej?

Treść reklamowa umieszczona na plandece samochodowej może być różna. Wiele zależy od zleceniodawcy oraz celów, jakie mają zostać zrealizowane przy wykorzystaniu tej formy reklamy outdoorowej. Najczęściej na plandekach umieszcza się dane dotyczące firmy, w tym jej nazwę, lokalizację i dane teleadresowe. Ponadto wymienia się również zakres usług oraz zwraca uwagę na zalety skorzystania właśnie z tej, a nie z konkurencyjnej oferty. Poza tym znaczenie ma też zamieszczenie chwytliwego sloganu lub logo, które zwróci uwagę innych kierowców lub przechodniów. Slogan powinien odnosić się do doświadczenia, jakości usług oraz cechy, która wyróżnia markę na rynku. Duża powierzchnia plandek umożliwia też umieszczanie na nich zdjęć i grafik, które charakteryzują działalność i podnoszą atrakcyjność przekazu.

Dlaczego warto umieścić reklamę na plandece samochodowej?

Największą zaletą umieszczania reklam na plandekach samochodowych jest ich mobilność. Treść reklamowa, która znajduje się na pojeździe, przemierza razem z nim często tysiące kilometrów tygodniowo, co sprawia, że przekaz ma szansę dotrzeć do nowej grupy konsumentów. W przeciwieństwie do tradycyjnych banerów czy plakatów reklamowych, które umieszcza się w jednym konkretnym miejscu, reklama na plandekach samochodowych pozwala rozszerzać działalność nie tylko na rynku regionalnym, ale także i ogólnokrajowym lub międzynarodowym.  Właściwie przygotowana treść reklamowa zawierająca chwytliwy slogan zdecydowanie łatwiej dociera do świadomości odbiorców, a w związku ze znacznymi rozmiarami powierzchni reklamowej na plandekach przedsiębiorcy mają pewność, że przekaz nie zostanie pominięty.

Co więcej, reklamy na plandekach samochodowych budują także wizerunek firmy, która wykorzystuje różne formy interakcji z potencjalnymi klientami. Taka forma reklamy jest atrakcyjna i skupia uwagę odbiorców, którzy podczas jazdy niekiedy nieświadomie zapamiętują markę czy hasło reklamowe. Poza tym mobilna reklama zapewnia ciągłą ekspozycję marki nie tylko w czasie jazdy pojazdu, ale także w trakcie postojów, na załadunkach czy rozładunkach towarów. Tym samym przekaz dociera do nowych klientów nieustannie. Ponadto nośnik reklamowy jest trwały i odporny na zniszczenia, a jednorazowa inwestycja przynosi korzyści na długo. Takie rozwiązanie pozwala zatem ograniczyć wydatki na reklamę, jednocześnie dając gwarancję wysokiej skuteczności i dużego zasięgu oddziaływania na odbiorców.